zondag 22 februari 2009

Hoera! een luierdag!! Het is nu 12u middags en zit nu op bed in hotelkamer in downtown Los Angeles. Dat is LANG geleden voor mij.. In Nederland is het nu ook zaterdag, maar dan in een keer 9uur later, dus 9u avonds.. Wel vreemd, door van Fiji naar Amerika te vliegen, zijn we de tijdsgrens overgevlogen. Hierdoor lopen we niet meer 11u op NL voor, maar 9u achter. Naja, hierdoor wel een extra dag! Hebben namelijk op Fiji gewoon 19feb gedaan op een zeilboot. Daarna haasten naar vliegveld. Daar omgekleed en gewassen in toiletruimte. Toen 'snel' ingecheckt voor vlucht om 22.50 naar LA. Proberen te slapen in vliegtuig. Middags om 12.30 landen, wederom 19feb!! Gisteren naar Walk of Fame geweest! Blijkt dat 22feb, zondag, de oscar uitreikingen zijn!! Maar even kijken of we daar nog wat extras van mee kunnen pakken.. Maar zoals altijd eerst maar weer eens vertellen wat we nu eigenlijk uitgespookt hebben de afgelopen tijd sinds het laatste verhaal.We zijn 12feb van Auckland naar Nadi, Fiji gevlogen. Inchecken in hotel en al snel kennisgemaakt met Max, Daniel en Sebastian, drie duitse jongens die stagelopen in Melbourne en nog even een weekje Fiji meepakten op het einde van de zomervakantie. Gezellige jongens die precies zelfde tour hadden geboekt als wij. Volgende dag erg vroeg op om naar de haven te gaan voor een vijf uur durende tocht naar ons eerste eiland waar we 2 dagen zouden verblijven. Meteen ook het verste weg. Gelukkig is het nog steeds een beetje regenseizoen en profiteerden we hier volop van mee. Vrij veel regen, harde wind en we stuiterden van links naar rechts en van boven naar onderen door het schip heen. Al snel liepen de medewerkers af en aan met de kotszakjes. Menar was helaas ook het bokje.. Op deze stuiterende boot, kennisgemaakt met Katie en Hannah, 2 Australische meiden uit Brisbane. Ook een weekje vakantie voordat uni weer zou beginnen. Ook zij deden precies zelfde tour als wij. Met z'n zevenen zijn we eigenlijk de gehele vakantie veel opgetrokken. Met af en toe een aantal andere mensen die je overal weer tegenkomt. Na dus een vijf uur durende boottocht aangekomen bij het eerste resort. Coral View resort genaamd. Alle eilanden zijn gewoon van die ansichtkaart paradijsjes! Overal hutjes, palmbomen, hangmatten en veel strand en nog meer erg blauw water;) De volgende dag zijn we naar een eiland geweest waar we naar grotten zijn geweest die onder water liggen. Zelfs nog onderwater van ene naar andere grot gezwommen. Erg Bijzonder! Deze eerste 2 dagen nog wel regelmatig regenbuitje gehad. Maar daarna alleen maar erg mooi weer! Bij Coral View Resort hebben Menar en ik ook leren Scuba Diven!! Dat is zo NICE!! om te doen. Redelijk lopen klikken met een onderwater wegwerpcamera! Speciaal in Auckland hiervoor aangeschaft:) Na 2 nachten op Coral View Resort, zijn we naar Manta Ray gegaan. Als eerste eiland mooi was, was dit eiland prachtig! Helaas verbleven we hier maar 1 nachtje. Maar voor dit eiland lag een koraalrif waar je overheen kon snorkelen. veel gedaan dus. Nemo erg vaak gevonden.. Maar ook de meest uiteenlopende tropisch aquariumvissen gezien. Zelfs nog een paar jonge barracudas. Na dit mooie eiland zijn we naar Waya Lai Lai gebracht. Met ons zevenen hadden we 3 ensuite rooms die aan elkaar gebouwt waren. Hier 2 dagen verbleven. Eerste dag eigenlijk helemaal niets gedaan. Avonds behoorlijk dronken geworden door drinkspelletjes die weiedere avond speelden. Dit keer was ik het bokje.. Om 3u gaan slapen en om 7u gewekt voor het ontbijt. Daarna verder dommelen in een hangmat. Om 13u naar een erg groot koraalrif half uurtje varen de zee op. Daar ongeveer 2u lang gesnorkeld. Reefsharks gezien!! weird om zoiets ineens paar meter onder je te zien zwemmen.. Op de weg naar dit eiland hadden we trouwens dolfijnen, jellyfish (kwal) en vliegende vissen gezien. Tijdens snorkelen nog een soort pijlstaartrog gezien, erg groot, een octopus en inktvis. Genoeg wildlife dus! na het snorkelen hadden we een kwartier later een summit walk op het program staan. Door de regen was het pad omhoog naar top van de heuvel vrij zwaar. Erg mooie views en een nog mooiere sunset gezien als beloning! Terug beneden was Katie ziek geworden. Behoorlijk uitgeput door de drukke middag. Ze kon niets binnenhouden. Jammer genoeg droog je dan erg snel uit in dit klimaat. Ook het feit dat ze diabetes type 1 had speelde niet in haar voordeel. Werd om 4u gewekt door Hannah dat het niet goed ging en vanaf toen hele nacht, morgen en middag geprobeerd om haar op te lappen. uiteindelijk is ze om half drie met helikopter naar zkh gevlogen op grote eiland. Ik samen met Hannah mee. Stilletjes erg lopen genieten van de helikoptervlucht.. ;) Volgende dag zijn Hannah en ik weer naar de anderen gevaren. Die op Bounty island zaten!!! Dat paradijsje dus gemist.. Menar niet, en die heeft gelukkig een paar filmpjes en foto's voor mij gemaakt. Na een hele dag op een zeilboot, met een tussenstop op het eiland Castaway, van de gelijknamige film van Tom Hanks, hoorden we datop last van de verzekeringsdokter Katie naar huis was gevlogen om daar in een zkh te worden opgenomen. Wat ik me goed kon voorstellen, kijkende naar hygiene en vptechnisch handelen daar. Na de zeilboottocht afscheid genomen van iedereen en naar LA gevlogen. Vrijdag dus naar de Walk of Fame geweest! vandaag een luierdagje en dan ontmoeten wij vanavond/ vanacht Perla en een vriend die ons deze laatste week van onze reis komen vergezellen op de trip door omgeving van LA.Menar vertrekt 11 Maart voor vier weken naar Irak. Ze gaat daar familie opzoeken. Dan weet iedereen dat. Dus wie haar wil spreken of zien, moet er snel bij zijn;). Daarnaast, als vodafone ons niet in de steek laat.., zijn wij beiden weer vanaf 1 Maart te bereiken op onze mobiele telefoons. Dag ervoor, volgende week zaterdag, landen wij avonds op schiphol. Waarschijnlijk helemaal gebroken, Maar mocht ik nog wat energie overhebben ga ik misschien met Erik, m'n broertje, nog heel even Hgv in voor een biertje.. 50-50 of het doorgaat..
ok, dan nu nog een paar foto's om jullie jaloers te maken.. ;) Hebben namelijk niet alleen onze foto's maar ook van de andere mensen met wie we reisden. En Max en Sebastian hadden van die lomp grote fototoestellen met voor ieder moment een andere lens. Prima foto materiaal dus! :D

Hangmat!!!

Nie slechte view;)

Menar @ Manta Ray

Onderweg naar onderwatergrotten

Hoogste punt van Waya Lai Lai voor fenomenale view:)

Menar en sunset

En de sunrise daarna..
Kava drinken
Helikoptervlucht, zoom in en je ziet me zitten;)
Menar op grote catemaran
Mooi fotootje

Menar en de duitse jongens @ Bounty
Bounty island
Ik en Hannah op de terugweg naar Bounty
ik @ Castaway island, iets teveel inlevingsvermogen...
Menar en ik @ zeilboot

Menar, Max, Sebastian, ik Hannah en Daniel. Helaas dus geen Katie. Die werd tijdens deze foto probably naar australie gevlogen...
Uhm, tot over een week dan maar weer!
Besos! Menar en Marco

3 opmerkingen:

Anoniem zei

dit is niet normaal!
ik ben vanaf nu pas echt VRESELIJK jaloers ;-) wat een geweldige foto's :-)
tot heel snel! jeeeeejjjj
X ageeth

Anoniem zei

eeeyy broertje en menar

dit is dus echt onwijs gaaf.
mooier dan een droom vakantie.

tot erg gauw.
groeten van germi en mij en dikke kus van bente.

Anoniem zei

Hi Marco en Menar!

Die foto's zien er super mooi uit!!Die dagen relaxen zijn vast goed bevallen na het vele reizen. Ik heb de hele site inmiddels terug gelezen en alle mooie foto's bekeken. Heel handig, er zijn nog veel dingen die ik moet gaan zien in NZ! Ik ben inmiddels wel gesetteld in Auckland. Ik ga maandag beginnen met mijn onderzoek en heb een appartement in het centrum met uitzicht op de skytower:). Dus ik ga het hier wel 6 maanden volhouden!

Inmiddels zijn jullie aan de terugreis begonnen, als ik het goed heb uitgerekend met al die verschillende tijdzones. Een goede reis en we mailen! Groetjes aan de collega's bij de Thuiszorg!

Liefs Flora